Újdonságok

Tevékenységigazoló lap

A jelenleg érvényben lévő 124/2005. ( XII.29.)GKM rendelet értelmében a 2007. 09. 07 napjától az ún. "tevékenységigazoló lap"-ot szükséges a gépjárművezető részére kiállítani abban az esetben ha a járművezető a nyomtatványon szereplő meghatározások valamelyikét "végzi".

Ezt a formanyomtatványt - mivel a felhasználók részéről több kifogás érkezett a hiányosságáról - az Európai Bizottság módosította és 2009. december 16-dikán megjelentette hivatalos lapjában. A megjelenés nem jogszabály formájában történt, így az csak akkor lép életbe az EU tagállamaiban, ha azt a tagállam saját hivatalos közlönyében megjelenteti. Magyarországon a már említett 124/2005 GKM rendelet bevezette a új tevékenység igazoló lapot 2010.03.08 hatályba lépéssel.

A lent megtalálható hivatkozások megnyitásával az új és a régi formátumú igazolást is letöltheti. A szabályos kitöltést és a lapon található meghatározások értelmezését a jogszabály 2.§ t) bekezdése és a 6.§. 3. bekezdése részletezi. Természetesen a nyomtatványt indulást megelőzően az illetékes személyeknek kézjegyükkel kell ellátniuk.

Amennyiben hibás működést tapasztal kérjük jelezze elérhetőségeinken

Tevékenység igazoló lap bianco magyar RÉGI (már nem használható!)
Tevékenység igazoló lap bianco magyar ÚJ (2010.03.08.-tól)

Automatikus pihenőidő rögzítés a Siemens - VDO digitális menetíró készülékekhez

A Siemens-VDO Automotive AG annak érdekében, hogy megkönnyítse az általa gyártott digitális menetíró készülékek használatát új szoftvert készített készülékeire.

Mi az új szoftver lényege...?

Aki már használta ezen készülékeket tapasztalhatta, hogy az analog ( korongra rögzítő ) menetíró készülékekkel ellentétben a digitális készülék a jármű megállása után nem tér vissza pihenőidő regisztrálásra, hanem egyéb munkát rögzít tevékenységként. Az egyéb munkavégzés - mint tudjuk - nem jelent sem megszakítást ( 45 perc ), sem pedig pihenőidőt. Tehát ha a járművezető nem módosítja a rögzítendő tevékenységet, azaz nem használja a készülék kezelőszerveit nem lesz megszakítása ill. pihenőideje, ezáltal megszegi a vezetési és pihenőidőkre vonatkozó 561/2006 EK rendeletet. Ez a szabálysértés mértékétől függően akár 400.000 ft pénzbírsággal is sújtható a hatóságok részéről. A szoftverfrissítése után a készülék kezelése egyszerűsödik a járművezető számra ugyanis a gyújtás levétele után AUTOMATIKUSAN PIHENŐIDŐ REGISZTRÁLÓDIK mindkét chipkártya esetében. Így - ha esetlegesen el is felejti a járművezető - a pihenőidő kiválasztása automatikusan megtörténik, ezáltal az esetleges szabálysértés és annak következményei elkerülhetőek. A készülék ilyen működésre történő átállítása ugyan nem mentesít a jogszabályban előírt kezelési kötelezettség alól, de levesz egy gondot a járművezető válláról a megszakítások ill. pihenőidők alkalmával.

A frissítés csak meghatározott gyártási számtól kezdődően alkalmazható ! Erről ill. a frissítés díjáról készséggel adunk felvilágosítást elérhetőségeinken.